Μία από τις ανώδυνες συνέπειες του Μένουμε σπίτι είναι το ανεξέλεγκτο μάκρυμα των μαλλιών της κεφαλής μας. Εάν δεν είναι δυνατή η δραστική επέμβαση εκ μέρους ενός οικείου, όπως εδώ ο Γιώργος Βαφιαδάκης που κόβει τα μαλλιά της συντρόφου του κάπου στις Σποράδες, το 1928, όπου είχαν πάει για διακοπές, τότε υπάρχει ο κίνδυνος η χαίτη να γίνει ποδήρης.
Bartolomeo Borri e figlio, Νέα με πολύ μακρυά μαλλιά, Κέρκυρα, 1905π. |
Απουσία οικείου με κομμωτικές δεξιότητες, μία κομψή λύση θα ήταν να τιθασευθεί η χαίτη με διάφορα αξεσουάρ πάνω στην κεφαλή, σχηματίζοντας περίτεχνες φόρμες, δείγματα των οποίων προτείνουμε αμέσως παρακάτω.
Οι φωτογραφίες που ακολουθούν είναι όλες εκτελεσμένες από το περίφημο ατελιέ των αδελφών Αμπντουλά (Abdullah frères) στην Κωνσταντινούπολη τη δεκαετία του 1870. Οι τρεις αδελφοί, αρμενικής καταγωγής, Viçen Abdullahyan (1820–1902), Hovsep Abdullahyan (1830–1908), και Kevork Abdullahyan (1839–1918) εξυπηρετούσαν, εκτός από τον ίδιο τον σουλτάνο, όλη την ανώτερη τάξη της κοσμοπολίτικης Κωνσταντινούπολης κατά τις τελευταίες δεκαετίες του 19ου αιώνα.
Από το παραπάνω σύνολο των περίτεχνων κομμώσεων των νεαρών πελατισσών που φωτογραφήθηκαν στο ατελιέ των Αμπντουλά, ξεχωρίζει η φωτογραφία της γυναίκας με τη μία λυτή πλεξίδα. Η εικόνα είναι τουλάχιστον αξιοπερίεργη. Να πρόκειται για μια εκδήλωση κοκεταρίας και μάλιστα déplacée δεδομένης της μεστής ηλικίας της γυναίκας, ή μήπως είναι εκδήλωση κάποιου συναισθήματος θλίψης, ή και πένθους; Εάν κάποιος από τους αναγνώστες γνωρίζει παρόμοιες εικόνες προσκαλούμε για σχόλια.
Στην περίπτωση που θα χρειασθεί να μείνουμε σπίτι για πολύ καιρό ακόμα, θα προτείναμε την παρακάτω κόμμωση η εκτέλεση της οποίας θα μπορούσε να μας απασχολήσει δημιουργικά για εύλογο χρονικό διάστημα. Το μοντέλο είναι η κυρία Ελένη Νικολάου Τρικούπη το γένος Κορδέλλα και η κόμμωση-γόνδολα έγινε με την ευκαιρία του αποκριάτικου χορού που δόθηκε στην κατοικία του πρίγκιπα Νικολάου το 1909. Η εφημερίδα Αθήναι έγραφε ότι η μεταμφίεση της κυρίας Τρικούπη ήταν "δροσερά γονδολιέρα". Φανταζόμαστε την Ελένη Τρικούπη να κατεβαίνει με τη δέουσα προσοχή από την άμαξα που την μετέφερε στο στούντιο του Καρόλου Μπέρινγκερ, στη γωνία Ερμού και Νίκης, για να απαθανατίσει την μεταμφίεση πριν τον χορό.
Βασιλική Αθ. Χατζηγεωργίου
Φωτογραφικό Αρχείο ΕΛΙΑ-ΜΙΕΤ
Μας εντυπωσιάζετε για μια ακόμα φορά!Λέτε να λανσάρουμε μετά τον εγκλεισμό μας την κόμμωση γόνδολα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάντα με συγκινεί στα παλιά πορτραίτα γυναικών και δη νεαρών,η νωχελική και ταυτόχρονα αινιγματικά αθώα,ελαφρώς θλιμμένη ματιά...
Ακριβέστατη περιγραφή καλή μας φίλη. Ας μην ξεχνάμε ότι η μελαγχολική χροιά στο βλέμμα είναι επιταγή του ρομαντισμού.
Διαγραφή