Πριν από λίγο καιρό έφθασε στο Αρχείο ένας φάκελος σταλμένος από τον εκδοτικό οίκο Routledge. Περιείχε το τεύχος Φεβρουαρίου 2016 (τόμος 40, τεύχος 1) του περιοδικού History of Photography. Το εξώφυλλο του τεύχους, σε ένα φόντο χρώματος κόκκινου καρμίνας που προμήνυε το Πάσχα, είχε δύο φωτογραφίες από τη συλλογή μας τραβηγμένες από τον φωτογράφο Πέτρο Μωραΐτη και χρονολογημένες γύρω στα 1880.
Στις φωτογραφίες εικονίζεται η ίδια νέα γυναίκα (αγνώστων σ' εμάς στοιχείων)* σε δύο διαφορετικές πόζες: στην αριστερή φορά ρούχα περιπάτου και στη δεξιά ένα παραδοσιακό κοστούμι.
Η περίληψη του άρθρου είναι προσβάσιμη στον σύνδεσμο:
http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/03087298.2015.1123830
Σε όσους ενδιαφέρονται, ευχόμαστε καλή ανάγνωση.
Από εμάς, ευχές για Καλό Πάσχα.
Βασιλική Αθ. Χατζηγεωργίου
Το τεύχος Φεβρουαρίου 2016 του History of Photography και επάνω οι φωτογραφίες της συλλογής μας. |
Στις φωτογραφίες εικονίζεται η ίδια νέα γυναίκα (αγνώστων σ' εμάς στοιχείων)* σε δύο διαφορετικές πόζες: στην αριστερή φορά ρούχα περιπάτου και στη δεξιά ένα παραδοσιακό κοστούμι.
Η λεζάντα για τις εικόνες του εξωφύλλου, όπως εμφανίζεται στο τεύχος. |
Το πρώτο άρθρο του περιοδικού είναι της Michèle Hannoosh, καθηγήτριας στο πανεπιστήμιο του Michigan, και εξετάζει τις Φωτογραφικές πρακτικές στη λεκάνη της Μεσογείου κατά το 19ο αιώνα. Η Hannoosh, όπως αναφέρει και στην περίληψη του άρθρου της, μελέτησε τη φωτογραφία του 19ου αιώνα στο "μεσογειακό" της πλαίσιο: ένα χωνευτήρι γλωσσών και πολιτισμών που χαρακτηριζόταν από μια εξαιρετική κινητικότητα όλων των εμπλεκόμενων στη φωτογραφική πράξη προσώπων: των φωτογράφων, των εικονιζόμενων αλλά και των εμπόρων, παραγγελιοδοτών ακόμη και των τελικών αποδεκτών των φωτογραφιών.
Η πρώτη σελίδα του άρθρου. |
Η προσέγγιση της ερευνήτριας είναι πιο σύνθετη από την μέχρι τώρα θεώρηση της Φωτογραφίας στη Μεσόγειο που είτε είχε βασισθεί σε μια "ταξινόμησή" της με κριτήριο τον τόπο παραγωγής και την εθνικότητα (συνήθως του φωτογράφου) ή είχε ειδωθεί μέσα από ένα πρίσμα Οριενταλισμού. Στην παρουσίασή της η Hannoosh δεν συζητά με όρους "εθνικής φωτογραφίας", αλλά αναδεικνύει τις αλληλεπιδράσεις και την ώσμωση ανάμεσα στην ελληνική, τουρκική, αιγυπτιακή, αρμενική κλπ Φωτογραφία.
Φωτογραφίες από τη συλλογή μας εικονογραφούν το άρθρο. |
Η περίληψη του άρθρου είναι προσβάσιμη στον σύνδεσμο:
http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/03087298.2015.1123830
Σε όσους ενδιαφέρονται, ευχόμαστε καλή ανάγνωση.
Από εμάς, ευχές για Καλό Πάσχα.
Βασιλική Αθ. Χατζηγεωργίου
Φωτογραφικό Αρχείο ΕΛΙΑ-ΜΙΕΤ
* Η εικονιζόμενη, μας είναι άγνωστη. Οποιοδήποτε στοιχείο θα μπορούσε να οδηγήσει στην ταύτισή της είναι ευπρόσδεκτο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου